Public transport

It’s all about trains and trams, busses, underground ‘metro’, the Cityvision plan, taxis, MIVB/STIB, the STOP-principle, GEN/RER commuter train, the 5-minutes rule, the Modal Shift platform, …

Bral roept op om te reageren op het Brussels Parkeerplan

Vanaf maandag 21 januari tot eind maart is het Brussels Parkeerplan in openbaar onderzoek. Dat betekent dat alle geplande maatregelen en doelstellingen zoals ze geformuleerd zijn door de regering vandaag openbaar zijn. Iedereen kan het plan inkijken en reageren. Bral zal dit uiteraard doen en vraagt iedereen op om haar daarin te volgen. Heb je vragen of heb je hulp nodig om je bezwaren vorm te geven, contacteer ons! Of wil je gewoon een typebezwaarschrift, laat het ons weten! Volgende weken lees je op onze website en op onze Facebook-pagina meer over ons standpunt.

 

Bral kaart aan: "Voorrang voor bussen en trams in gevaar"

De ambities van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor het verminderen van de auto-overlast zijn met -20% tegen 2018 stevig, en dat moet ook, want de leefbaarheid van de stad kan er alleen maar beter op worden.  Helaas ontbreekt het nog steeds aan beleidsmaatregelen om die ambitie waar te maken. Volgens de beleidsplannen krijgt het openbaar vervoer voorrang op de auto, letterlijk en figuurlijk. Maar krijgt  het openbaar vervoer ook in de praktijk voorrang, of eerder een rood licht?  Bral fluisterde  parlementsleden van meerderheid en oppositie enkele parlementaire vragen in. 

23/02 - BRAL CAFE DISTURB - Metrovision of Cityvision? + foto's + verslag/pv

Bral, Disturb en Congres vzw organiseren een reeks van 4 debatten. Het eerste debat vindt plaats op dinsdag 23/02 om 19u in het Congresstation. Titel: Metrovision of Cityvision? Een ontspannen debat over het recent gelanceerde voorstel. Introductie door Michel Hubert (FUSL) en in aanwezigheid van Adelheid Byttebier (voorzitster MIVB).

Persbericht: SmoB pleit voor behoud nachtnet Noctis

De laatste geruchten in de pers, van MIVB en Brusselse overheid, over de toekomstperspectieven van het Brusselse nachtnet Noctis, zijn weinig geruststellend. Door de financiële crisis wordt deze openbare dienst opnieuw in vraag gesteld, en dit op een ogenblik dat het nut ervan steeds duidelijker wordt. Is dit de zoveelste poging van de MIVB om het nachtnet op te doeken? De organisaties verenigd in het platform SMoB pleiten voor het volledige behoud van het nachtnet Noctis, dat met slechts 2 miljoen euro per jaar niet de slokop is in het MIVB-budget.

Een nieuw élan voor de Elsensesteenweg!

De Elsensesteenweg vormt een rechtlijnige historische as tussen de Naamsepoort en het Flageyplein in Noord - Elsene. De steenweg telt een hondertal winkels en is daarmee een belangrijke handelskern. Hij wordt druk gefrequenteerd door mensen uit het ganse Brusselse Gewest. Tevens is het een belangrijke hoofdas van openbaar vervoer voor de bussen 71 en 54.

Subscribe to Public transport